Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 30 juni 2013

Quilt top in delen.


Goede morgen.

Hier even jullie vraag beantwoord, over de 3 delen van mijn top.
Ik heb het eenmaal eerder gedaan.
De quilt is groot, en dan voor het door pitten is dit wel handig, minder zwaar.
 Dus dubbel ik 3 delen, ga ze door rijgen, en daarna door pitten.
Waar je later de naden maakt  houd je nog een stukje vrij.
Daarna maak je de delen aan elkaar, mooi in de naad van de blokken, net als de overige.
Daarna leg je tussen vulling mooi tegen elkaar, met overhandse steek vast maken,
En daarna de achterkant stof de naad maken, dit is handwerk, tenminste dat doe ik.
Is de quilt 1 geheel het door pitten af maken,  en de afwerk bies er om.
 Zo  ga koffie zetten, er komen kinderen thuis, die weer van vakantie terug zijn.
Ook zijn de 4 kinderen van jongste dochter hier een dagje. Pa en Ma zijn een dag fietsen, met een stel vrienden.Sporten dus.
Gezellig hoor.
Eerder waren het altijd mijn oppas kinderen, maar nu ze ouder zijn, is dat niet meer zo nodig.
Tweeling van 12 Sanne en Hedser , en Else van 10, en Famke van bijna 9 jaar.

 Er is hier nog geen zonnetje, maar wie weet komt hij nog vandaag.
Groetnis Annie

10 opmerkingen:

  1. Lekker handig zo in drie delen. Ik wens je een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie uitleg! Ik begreep het gisteren ook niet zo goed met die drie delen. Geniet van je zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me inderdaad erg handig omdat zo te doen.
    Geniet van de dag Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig de kinderen op bezoek ;)
    Goed idee om het in drie gedeeltes te doen, handig zo'n uitleg.
    Als je nog meer tips hebt... ;))
    Fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij hele grote quilts is het handig om in delen te doen. Veel plezier vamnaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel handig en dank je wel voor je uitleg!
    Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De zon begint hier door te komen,dus er is hoop voor jou!
    Succes met het quilten.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dank je wel voor de mooie uitleg! Lijkt me veel handiger om het zo te doen bij grote quilts.

    Fijne zondagavond nog!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met quilten, ik had nog niet eerder van jouw manier gehoord, altijd leuk om wat nieuws te leren.
    Jullie zullen een gezellige dag hebben gehad met zoveel lieve mensen in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Is heel handig en handzaam zoals jij het doet!
    Dat zal een mooi stel zijn, die 4 kleinkids. Heerlijk om ze zo een dagje bij je te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen