Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

donderdag 12 december 2013

Gezellig bezig geweest.



Goede avond.
De boom staat weer in haar hoekje in de voorkamer.
kerst quilt hangt weer boven de bank, en ook hier en daar lichtjes en kleden.
Volgende week wat maken, met groen uit de tuin
Nu  liggen de sterren op tafel


Heb het met de machine gequilt, de eerste keer   met het speciale voetje en uit de vrije hand.
Moeilijk vond ik, moet het echt nog leren.
 Het thuisfront zegt dat het best mooi is..

Ben blij en tevreden dat ik dit jaar alles weer gezellig kan maken.
Vorig jaar geen boom, maar mijn bed hier in de kamer, 
Dankbaar dat nu alles bijna weer gewoon is, 
Ietsje moeten in leveren, maar samen kunnen we ons huishoudentje  nog goed doen.

5 ronde vormen heb ik gemaakt nu, nummer 6 ligt geknipt.
Er moet nog een 4 kant blok van gemaakt.
Eerst nog wat er bij, en dan een passende stofje  zoeken in mijn lappenkastje .
Word dus een proef quilt


 Zit ook nog wel een schoonheids- foutje in hoor.
Maar had nog niet eerder iets ronds gemaakt.

 Spannend hoor, ik heb me inschreven voor randje per week


Zo leuk lijkt me, het borduurlint en het DMC al besteld.
  Natures Home wordt dan eens even in de wacht gedaan
Maar nu ga ik er vanavond nog wat steekjes aan doen, ligt al klaar hier op tafel



Groetnis Annie

14 opmerkingen:

  1. Gezellig de boom weer in de kamer. En wauw wat een mooi kleed ligt er bij jou op tafel. Leuk dat randje per week. Heb het gelezen en het lijkt me ook hartstikke leuk, maar ja ik ben al met zoveel bezig. En in het nieuwe jaar moet ik echt verder met het schilderwerk binnen en buiten huis.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er gezellig uit. Fijn dat het nu zoveel beter met je gaat, wat geweest is was erg, nu alleen vooruit kijken en we hopen dat het nog vele jaren zo blijft.
    Heel leuk dat je ook mee doet met de randjes borduren.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gezellig uit bij jou en die paar randjes per week, daar tussen door kan jou mooie borduurwerk nog wel wat steekjes krijgen hoor!
    Ik doe ook mee! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een bezige bij. En dat in deze drukke tijd van het jaar. Leuk hoor. Een fijne dag Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die Stickerei wird wunderschön.

    Liebe Grüße
    Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig ziet je kamer er uit. Fijn dat alles weer wat 'normaler'wordt. Mooie borduurwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn dat je dit jaar wel een kerstboom in de kamer hebt kunnen zetten. Het ziet er erg leuk en gezellig uit. Het kleed is erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat fijn dat je dit jaar weer heerlijk van de kerstperiode kan genieten Annie! Het ziet er in ieder geval heel mooi uit bij je! Succes met de ronde vormen, lijkt me behoorlijk lastig. En leuk he, die randjes, veel plezier er mee! Groetjes van Lupineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat de boom dit jaar gezellig in de kamer staat in plaats van een bed.
    Leuke quilt aan de muur en op tafel, je bent er helemaal klaar voor.
    Ga er maar lekker van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi Annie je huis wordt weer omgetoverd in kerstsfeer gezellig ! ! !

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vliegt een jaar snel voorbij. Gelukkig ben je weer bijna helemaal de oude en kun je dit jaar gewoon kerst vieren met boom en alles wat erbij hoort. Het ziet er gezellig uit. Mooie quilts ook en borduurwerk dat daar ligt. Veel plezier met de randjes en succes met de quilt. Fijne dagen, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ziet er gezellig uit bij je en jij bent dus ook gezwicht voor het randje: gezellig, he?!
    fijne feestdagen, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ziet het er heerlijk gezellig uit!! Wat heb je al veel gemaakt zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sorry,.. manlief zat achter mijn laptopje,..

    BeantwoordenVerwijderen