Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

zondag 6 april 2014

Even bij praten

Goede middag.
 Hier even maar weer wat laten zien.
Allemaal bedankt voor de lovende woorden voor mijn F.W
Nog steeds de zelfde werkjes, een update dus.


Randje borduren was weer leuk om te doen.

 De rol kan weer even worden weg gelegd tot komende Zaterdag.
De tijd gaat wel snel vind ik, en zo is de week weer voorbij.
>>>>> . <<<<<<
Deze week de F. W. gedubbeld.
 Meende dat wel eventjes te zullen doen, viel tegen, veel te groot voor de tafel, en mijn armen.


Maar avonds, stoelen en bank  opzij geschoven, en samen de lagen strak op de vloer getapet..
 Heel veel spelden er in.


 Toen samen op de latten gerold.


Nu liggen die mooi te wachten op de tafel in mijn hobby hokje.
Volgende week elke dag een stukje door rijgen is nu mijn doelstelling.

>>>>> .<<<<<
Mijn deken is al weer wat gegroeid, word al een hele lap
.Nog zo 40 cm, dan ben ik er denk ik wel.


Mijn rest garen slinkt goed, misschien nog een paar bolletjes er bij voor de afwerking..


>>>>> . <<<<<


Van dezen heb ik nu 6 blokken voorbereid, dat houd in;
dat ik ze op een ondergrond stofje heb geregen.
Eerst doe ik 9 blokken zo voorbereiden.
Later een plaatje hier van..
Ik ben nu aan het twijfelen, hoe ik ze zal vast maken.
Met de hand, of met de  applicatie steek op de naaimachine.

Nog maar even denken hé, heb nu een mooi machientje er voor, dus ?
>>>>> . <<<<<
Dit is het weer, tot het volgende blog postje
Groetnis Annie

14 opmerkingen:

  1. Wat ben je weer snel met je randjes!!! En ja...een top spelden om ge-quilt te worden is soms best heftig, maar je hebt het zover gekregen. En je deken met restjes wol is zo kleurrijk!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt het tempo er goed in. Mooie resultaten hoor. Wat ook een leuke kleurtjes in je deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat wurde dyn rantsjes moai Annie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oohhh wat heb je weer een werk verzet!! Dus je doet het wél met latten. Het ziet er allemaal mooi strak uit.
    Wat wordt jouw Deken mooi en al zo groot!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. zo, dat was een nuttige week, zeg!!!
    Wat wordt jouw deken al groot! Quilts dubbelen is niet het leukste werkje, he, maar tis klaar en daar gaat het om!! Mooie randjes, ik moet nog aan de gang!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat valt niet mee zeg om de quilt te spelden op de vloer.... arme knieën.
    Maar het rijgen doe je gelukkig weer op de tafel, wel zo handig.
    Het is een prachtige quilt geworden, leuk om te gaan quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wunderschön sind Deine Ränder. Und auch der Quilt ist traumhaft schön.
    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat staat je mooie gehaakte deken mooi, prachtig ook je andere werk.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi je deken.
    En een heel werk hé dat dubbelen van zo'n grote quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha, bezig bijtje, mooie werkjes allemaal. Heerlijk he om zo bezig te zijn en steeds wat meer resultaten te kunnen bewonderen. Groetjes van Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een hele klus dus om zo'n grote quilt te dubbelen. Je randjes borduur lap groeit iedere week, ziet er prachtig uit. Je bent ook een mooie grote deken aan het breien.....en er staat weer een nieuwe quilt op stapel begrijp ik. Je bent lekker bezig en dan ook nog regelmatig een stukje fietsen. Het houdt je fit.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn je randjes mooi geworden en wat is je haakdeken mooi je bent er bijna. Geweldig dat je FW gedubbeld is nu nog rijgen en met veel plezier quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ben je weer lekker bezig geweest Annie! En allemaal even mooi. Je sprei: prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat wordt je gehaakte deken prachtig, trouwens je FW is ook al zo mooi met dat rood! Nu maar lekker quilten. Met je randjes blijf je ook goed bij, ze zijn leuk!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen