Over mij

Over mij
Hallo ik woon in de provincie Fryslân En ben getrouwd met Evert in 1962, wij kregen 2 zonen en 2 dochters, nu met een eigen gezin.Zij gaven ons 13 kleinkinderen. Er zijn veel hobby's en kom bijna tijd te kort. Zoals handwerken. kledig naaien, breien en borduren In 2006 ging ik naar een workshop Quilten, via de Vrouwen van Nu Sinds die tijd heb ik er een heel fijne hobby bij

dinsdag 6 februari 2018

AFFO en nog wat

Goede avond.
Ben even wat afwezig in bloggersland.

Maar nu is er een AFFO, en  wil ik  hier even laten zien..


 De zomer deken is af.
320 Afrikaanse bloemen aan elkaar.
Een rand van 4 toeren halve vasten rondom 
en 2 toeren vasten, in de ecru kleur.
  Eerst wilde ik ook de kleuren in de rand, maar zo is het rustiger.
  Hij is best zwaar, en hier even opgevouwen..
  Om hem mooi schoon op te bergen, 
kreeg hij vanmiddag een was beurtje.


Collor doekjes bij in de trommel.
 En ja hoor mooi gebleven.
 Op een groot laken, mag hij nu liggend  op de overloop drogen.


  En dan de workshop Wat kan mijn naaimachine.
Bij  Miranda Klik



Hier het atelier.  deze foto.s van Miranda geleend.
 Had wel mijn toestel mee,
 maar gewoon geen tijd gedaan, om een plaatje te maken.



Hier zijn we druk bezig. ( vooraan rechts zie je mij )
Een mevrouw had afgezegd , en waren we met 4 dames.
Heel leerzaam en gezellig,
Voorzien van koffie en thee , wat lekkers.
Een lekkere soep bij de boterham.
Eerst uit leg over naalden garens stoffen. enz..
Daar na gingen we allerlei steken en technieken uit proberen.
Free motion, en uit de vrije hand ,  ben ik gen ster in.
Heel veel oefenen dus.


 De winterse hexjes is zo leuk om mee te doen.
Deze zaterdag was het week 5.

Ook de borduuropdrachtjes ben ik mooi bij.
Volgende keer daar een up-to-date van.
De blauw blokken vorderen gestaag.
Ook die  op een volgend blog.

Tot slot nog maar even een gemaakte animatie les met PSP.


Prettige avond.
Groetnis Annie


14 opmerkingen:

  1. the blanket is beautiful...........so pretty.........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fantastisch mooie affo! Succes met het doorquilten op de naaimachine.
    Groetjes van joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig jou affo!
    Gezellig een workshop bij Miranda.
    De hexjes sla ik op.
    Kom er gewoon niet aan toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige gehaakte plaid, gefeliciteerd met je affo!
    Mooi is je PSP plaatje.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Annie,
    herrlich sieht deine Sommerdecke aus, ganz toll. Und dein Hexiprojekt hat tolle Stoffe und Farben.
    Liebe Grüße, Martina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke animatie, alvast een beetje Valentijn...
    En dan die workshop...; alleen de cursusruimte is al een paradijsje. En ik kan me voorstellen dat het heel leuk en leerzaam was, zeker als je ook zo'n mooie naaimachine hebt.
    Je zomerdeken is een beauty, Annie! Groot gelijk dat je de rand zo rustig hebt gehouden, dan komen de bloemen des te beter uit. Ga je hem zelf houden of is er een andere bofkont?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie deken en leuk dat je ook mee doet met de hexjes!! Zwaaizwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Häkeldecke ist wunderschön. Ein Traum.
    Dein Winterse Hexjes sehen klasse aus, tolle Farbwahl.
    Liebe Grüße Manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n workshop. De deken is prachtig! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je zomerdeken is een plaatje geworden Annie! Hopelijk hebben we zo'n deken van de zomer helemaal niet nodig, maar op de bank is ie ook prachtig. Lekker genieten van die zachte kleurtjes.
    Naaimachine-les... je hebt vast veel geleerd.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie deken heerlijk om hemaf te hebben. Wat zijn dekens haken ook leuk om te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig je deken! Leuk he zo’n workshop bij Miranda!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je gehaakte deken is prachtig geworden zeg, maar je hesjes ook.........liefs.conny

    BeantwoordenVerwijderen